طرز تهیه زرشک پلو با مرغ
نوشته شده توسط : بهار

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ

زرشک پلو با مرغ,طرز تهیه زرشک پلو با مرغ,دستور تهیه زرشک پلو با مرغ

آموزش آشپزی و طرز تهیه زرشک پلو با مرغ نذری در منزل

مواد لازم زرشک پلو با مرغ

ران و سینه :•: پنج تکه

برنج :•: پنج پیمانه

رب گوجه فرنگی :•: یک قاشق غ

آبلیمو :•: یک قاشق غ

زعفران :•: 1/8 قاشق چ

زرشک:•: 1 لیوان

نمک و فلفل :•: به مقدار لازم

پیاز :•: 1 عدد

مرغ شکم پر,طرز تهیه مرغ شکم پر, دستور تهیه مرغ شکم پر

 

آموزش آشپزی و طرز تهیه چلو مرغ مجلسی در منزل

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ

برای تهیه زرشک پلو با مرغ شما می توانید از ران و سینه مرغ استفاده کنید زیرا مجلسی تر است. مرغ ها را تمیز کنید و خوب بشویید. سپس تابه ای اماده کنید و روی مرغ ها نمک بپاشید و مرغ ها در تابه سرخ کنید هنگامی که مرغ ها کاملا سرخ شدن از تابه بیرون بیاورید.اکنون پیاز را ریز کنید و در تابه ای که مرغ هار را درون آن سرخ کرده اید بریزید، سپس کمی رب، فلفل و آبلیمو به آن اضافه کنید و چند ثانیه ای تفت دهید.

هنگامی که سس آماده شد مرغ ها را درون قابلمه ای بچینید و سسی را که در تابه آماده کرده اید را درون قابلمه بریزید، سپس از کنار مرغ ها حدود 4 لیوان آب اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید تا جوش بیاید. شعله گاز را کم کنید و منتظر بمانید تا مرغ ها کاملا پخته شوند و آب خورشت بخار شود و در انتهای کار فقط یک لیوان از آب باقی مانده باشد.مقدار زعفران در آب حل کنید و به خورشت مرغ اضافه کنید و بعد از پنج دقیقه خاموش کنید.

ته چین مرغ,طرز تهیه ته چین مرغ, دستور تهیه ته چین مرغ

 

آشپزی و دستور تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی در منزل

طرز تهیه زرشک پلو

ابتدا برنج را پاک کنید و بعد با آب ولرم شسته و با مقداری نمک در ظرفی بریزید، اجازه دهید یک تا دو ساعت خیس بخرد. بعد از اینکه برنج خیس خرد در قابلمه ای که بزرگ تر از حجم برنج باشد، مقداری آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. وقتی آب داغ شد آب برنج را خالی کنید و برنج را درون آب در حال جوشیدن برزید، صبر کنید تا بجوشد هنگامی که برنج کف کرد کف آن را بگیرید و منتظر شوید تا برنج قد بکشد. وقتی چند دانه برنج روی آب آمد برنج را درون آبکش بریزید.

اکنون در قابلمه 1 تا 2 قاشق روغن و یک استکان آب بریزید. مقداری برنج را روی آب روغن بریزید و با کف قاشق برنج را صاف کنید، سپس مابقی برنج را اضافه کنید و یک استکان آب و روغن روی برنج بریزید. در قابلمه را بگذارید و شعله را زیاد کنید همین که از برنج بخار بلند شد سریع دم کنی بگذارید و شعله را کم کنید.

اکنون زرشک ها را که از قبل پاک کردید را در سبد کوچکی برزید و بشویید، حدود پنج دقیقه در ظرفی خیس کنید. بعد از پنج دقیقه در آبکش بریزید. تابه ای فراهم کنید و مقداری کره در آن بریزید و سپس زرشک ها را اضافه کنید و شروع کنید به تفت دادن، زرشک را نباید آنقدر تفت دهید که آبش کشید شود همین که بوی کره به خودش بگیرد کافیه. سپس به دلخواه یک قاشق شکر و یک قاشق زعفران حل شده به زرشک اضافه کنید و کمی تفت دهید و سریع از روی حرارت بردارید. بعد از آماده شدن تمام مواد چلو مرغ را درون ظرف مورد نظرتان بکشید و میل کنید.

امیدوار هستیم این پست آموزش آشپزی مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

پیراشکی مرغ,طرز تهیه پیراشکی مرغ, دستور تهیه پیراشکی مرغ

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ





:: برچسب‌ها: طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: